Pamfletul zilei


Trecerea la automobile şi trotinete electrice va duce la mărirea cantităţii de CO2 în atmosferă şi a încălzirii globale

Obiectivul prioritar urmărit în toate societăţile capitaliste este mărirea consumului. Ştie toată lumea că dacă capitalistul a reuşit să vândă un produs, o parte din preţ a fost câştigul lui. Deci, toată societatea capitalistă este astfel organizată pentru ca acest obiectiv să fie maximizat. Pe patron nu-l interesează producţia realizată, pe patron îl interesează producţia vândută şi încasată. Vechiul slogan că "preţul este determinat de relaţia între cerere şi ofertă" este demult expirat.

Datorită progresului tehnologic, de mult timp producţia oferă mai mult decât se cere. De mult timp, producătorul nu mai stă să aştepte să ofere produse pentru că i se cer. Şi atunci producătorii apelează la procedee mult mai subtile pentru a mări volumul vânzărilor. Producătorii, prin metode foarte rafinate, crează nevoi urgente şi fals necesare pentru consumatori, dar care vor fi şi de multe ori dăunătoare pentru consumatori şi pentru planetă, deoarece exacerbează peste măsură acumularea de deşeuri. Vom arăta în continuare câteva dintre cele mai utilizate procedee prin care producătorii măresc volumul de vânzări forţând consumatorii să cumpere lucruri de care nu aveau nevoie sau chiar le sunt dăunătoare:

De exemplu, prin presiunea extraordinară a reclamelor asupra consumatorului, acesta este convins că ustensilele şi obiectele folosite sunt depăşite şi trebuie urgent înlocuite cu altele mai frumoase, mai utile sau mai la modă. Într-o societate de consum, avansată economic, consumatorul aruncă cam de 8 ori mai mult decât consumă cu adevărat. Lucrurile la care renunţă consumatorii poluează extraordinar planeta şi au avut, în timpul fabricării produsului aruncat, o contribuţie foarte mare la creşterea cantităţii de CO2 şi la scăderea nivelului de oxigen, dar şi la creşterea profitului producătorului.

De exemplu, Covidul generează vânzări şi câştiguri uriaşe producătorilor de vaccinuri şi medicamente cumpărate de consumatori care nu s-au văitat niciodată că le lipseşte Covidul (poate de aceea mulţi se gândesc că Covidul a fost eliberat intenţionat între oamenii planetei).

De exemplu, în 1970 românii erau foarte fericiţi când beau minunatul nectar de piersici adevărate. Dar au venit producătorii şi i-au lămurit că ei au trăit degeaba şi nu au ştiut ce minunată este Coca-Cola, acea băutură cancerigenă care are la bază un drog, acum cofeina şi mai înainte extractul din arborii de coca şi cola. Coca-Cola şi Red Bull-ul sunt alimente generatoare de ADHD care face ravagii în lume în rândul copiilor şcolari. În acest mod, oferind oamenilor ceva de care nu aveau nevoie, ci dimpotrivă, le făcea rău, a fost mărit artificial volumul de vânzări.

Este adevărat că procedeele folosite de producători pentru mărirea volumului de vânzări au la bază credulitatea şi ignoranţa oamenilor de rând. Credulitatea, ignoranţa şi prostia sunt cele trei izvoare de unde ţâşnesc câştigurile şi bunăstarea celor care reuşesc să ne vândă ce nu avem nevoie şi uneori ne face şi rău.

Vom discuta acum despre una dintre cele mai profitabile mişcări ale producătorilor pentru a mări volumul vânzărilor şi al profiturilor.

Trecerea forţată a omenirii la folosirea automobilelor şi trotinetelor electrice este un exemplu de mărire artificială a vânzărilor şi de creare a unei false nevoi pentru consumatori. Sub pretextul reducerii volumului de CO2 şi a încălzirii globale, trecerea la vehicule total electrice va avea un efect exact invers.

Să explicăm de ce:

  • nu toată lumea ştie că 64% din producţia de energie electrică se realizează prin arderea combustibililor fosili care produc CO2 şi accelerează încălzirea globală;
  • producţia energiei electrice, necesară automobilului electric se face la distanţă foarte mare de priza de unde consumatorul îşi încarcă automobilul, ori se ştie că transportul energiei electrice, prin reţelele de transport şi distribuţie, se face cu pierderi de minim 15% până ajunge la priza utilizatorului de automobil electric;
  • consumul de energie pentru deplasarea cu automobilul electric, pentru a parcurge 100 de km, se face cu un consum mai mare de energie decât în cazul deplasării pe aceeaşi distanţă cu un automobil cu motor termic. Aceasta deoarece, pentru ca automobilul electric să aibă o autonomie mai mare, la sarcina utilă deplasată (pasagerii plus bagaj) se mai adaugă greutatea foarte mare a bateriei de acumulator (se adaugă minim 25% la greutatea totală a automobilului);
  • deplasarea vehiculelor grele cu ajutorul curentului electric conduce obligatoriu la stocarea în acumulatorii electrici a unei cantităţi uriaşe de energie electrică. Ori se ştie că încărcarea unei baterii se face cu eliberarea în atmosferă a unei cantităţi de hidrogen proporţională cu cantitatea energie electrică stocată în baterie. Prin aceasta se va acumula în straturile înalte ale atmosferei un volum uriaş, suplimentar, de hidrogen care va duce la o creştere importantă a perturbărilor climatice;
  • absolut orice proces de producţie se face cu consum de energie şi cu producţie de CO2 şi de noxe (de exemplu producţia de lapte şi brânzeturi este cel mai mare poluant şi factor de creştere a încălzirii globale, deoarece hrănirea intensivă a vacilor are ca rezultat o cantitate uriaşă de bălegar care fermentează producând o mare cantitate de căldură, de CO2 şi alte noxe). Deci, aruncarea la gunoi ale fabricilor de automobile cu motor termic, cât şi aruncarea la gunoi a aproape 1 miliard de automobile aflate în circulaţie, va genera o creştere mare a cantităţii de CO2 şi o creştere a încălzirii globale, ocazionată de fabricarea automobilelor electrice.

Vor zice unii, pe bună dreptate, că trebuie făcut ceva pentru a reduce poluarea în oraşe, care este cauza numărul unu de mortalitate pe întreaga planetă. Să le răspundem şi acestora. Utilizarea automobilelor electrice, strict în oraş, va reduce poluarea local, este adevărat, dar per ansamblu poluarea planetei va fi şi mai mare, iar vânturile oricum aduc poluarea suplimentară înapoi în oraşe.

Soluţia corectă, pentru a reduce într-adevăr cantitatea de CO2 din atmosferă şi a reduce încălzirea globală, era cu totul alta, şi nu trecerea la automobilele electrice. Soluţia corectă era automobilul hybrid, dar cu motor diesel şi alimentat obligatoriu cu combustibil bio.

Să explicăm:

  • la producerea unui litru de motorină biodiesel (produs din rapiţă sau din salcie energetică) se eliberează cantităţi de oxigen în atmosferă, prin fotosinteză, de 2 ori mai mare decât oxigenul consumat cu ocazia arderii biodieselului în motor. De asemenea, cantitatea de CO2 consumată din atmosferă de rapiţă (tot prin fotosinteză), pentru creştere, este de 2 ori mai mare decât cantitatea de CO2 rezultată la arderea biodieselului în motor. În concluzie, utilizarea unui litru de biodiesel pentru deplasarea unui vehicul conduce la îmbogăţirea planetei cu oxigen şi la reducerea cantităţii de CO2 în atmosferă;
  • la automobilele hybride, sarcina parazită, reprezentată de greutatea bateriilor litiu-ion, este de 3 ori mai mică decât în cazul automobilelor integral electrice, aceasta deoarece autonomia la un hybrid trebuie să fie de 40-50 km şi nu de 600 de km cât este la un automobil electric. Deci, consumul de energie pentru a ne deplasa pe 100 de km cu automobilul hybrid este mult mai mic;
  • automobilele hybride sunt cele mai eficiente centrale de producţie de energie electrică pentru deplasare, dar obţinută pe loc prin arderea unui biocombustibil care, culmea, purifică planeta, nu o poluează. La automobilul hybrid energia electrică se produce cu un randament mult mai mare decât într-o termocentrală pe cărbuni, de exemplu. Aceasta deoarece producătorul de curent electric este un alternator montat direct pe axul de rotaţie al motorului diesel al maşinii hybrid (fără frecări, fără transmisii, fără angrenaje). Pe când într-o termocentrală pe cărbuni randamentul este extrem de prost (la arderea cărbunelui numai 33% din energia calorică a cărbunelui este transmisă schimbătorului de căldură care produce aburul care învârte turbina cu alternatorul pe ea). Maşina hybrid răspunde şi la necesitatea reducerii poluării în oraşe întrucât la deplasarea în oraş hybridul se comportă ca un automobil 100% electric, folosind curentul produs cu biodiesel în timpul deplasării hybridului între oraşe.

Aceste lucruri sunt simple şi sunt ştiute de toată lumea, dar în detrimentul sănătăţii şi vieţii oamenilor de rând, se procedează altfel, aşa încât să fie satisfăcute interesele uriaşe ale deţinătorilor de combustibili fosili şi interesele producătorilor doritori să mărească în interesul lor volumul producţiei şi al vânzărilor.


Întoarcere la meniu